טרנדים חמים בעולם היין‌

 
 

רייצ'ל מונטיפיורי

עד שתקראו את הבלוג הזה יכול להיות שכבר טרנד חדש נחת וטרנד אחר חלף. הנה כמה טרנדים חמים מעולם היין שאולי חלקנו נרצה שלא יחלפו כל כך מהר

 

שתיית‌‌ ‌יינות מבעבעים‌ לא רק באירוע מיוחד‌ 

• מבעבע קז'ואל •

בינינו, כל יום בו תשלבו כוס של יין מבעבע קר יהפוך בין רגע ליום מיוחד. לא מחכים יותר למסיבת סוף שנה או ליום הנישואין ה- 30, משלבים את התענוג המעורר והמבעבע גם בסוף יום עבודה רגיל למדי. לאחרונה נרשמה עלייה בצריכה של שמפניות בתגי מחיר פרמיום ומעלה וגם במבעבעים נגישים יותר כמו קאווה, קרמון ופרוסקו. זכרו, שמפניה זה לא ל-אירוע, זה ה-אירוע! טרנד חם לוהט והלוואי שלא יחלוף לעולם.

 

• להקליל ת'עניינים •

טרנד נוסף הוא יינות בעלי גוף קל עם אלכוהול נמוך ופחות שימוש בחביות עץ אלון. יינות עסיסיים כאלה שהפרי מקבל את קדמת הבמה ושתמיד כיף ללגום בכל עונות השנה. יינות שמשרים רוך ובאותו זמן מעוררים חך. צבען בוהק עם שקיפות מהפנטת. עכשיו כל שנותר הוא לדעת למצוא אותם.. קו ראשון מנחה הוא % אלכוהול נמוך, שתמיד מצוין על תווית היין האחורית או הקדמית- על פי חוק. יין שעונה לפרמטרים האלה בדרך כלל לא יעלה מעל ל13% אלכוהול. זני ענבים שיודעים להניב את כל הטוב הזה הם פינו נואר, גמאי, קורבינה ועוד...

 

• VFM •

VFM - VALUE FOR MONEY הם יינות נפלאים שמתומחרים במחיר ששווה לכל כיס. זה יין שאתה לוגם ממנו כוס וישר חושב "וואלה, שווה כל שקל, הייתי רוכש שוב". יינות הפרסטיז' (יוקרה) קצת זזו הצידה, הצרכן הבין שאפשר להנות מיינות פנטסטיים מבלי לשבור את תוכנית החיסכון של הילדים. בתקופה שהמחירים עולים אל-על נחמד למצוא נחמה ביינות שמנעימים את הכיס ואת החך ובעיקר את מצב הרוח.

 

• יין אונליין •

כפי שקורה כמעט בכל מוצרי הצריכה, קניית יין הפכה מקוונת יותר. זאת מגמה שהחלה לפני זמן רב, אך מגפת הקורונה האיצה את המעבר של תעשיית היין לעבר מסחר באתרי איקומרס. המגמה עדיין צוברת מומנטום ולא צפויה להאט בזמן הקרוב. מלבד היתרונות הברורים של רכישה און-ליין, כמו לא לסחוב ארגז כבד של יין הביתה וכמובן לעשות הזמנה בקליק מהספה, יש יתרונות נפלאים נוספים: כמו היכולת להשוות מחירים ולדעת שאתה רוכש במחיר הטוב ביותר, לקבל ערך מוסף כמו תוכן על יין ולהיחשף למבצעים לוהטים על היין האהוב עלייך. יש תחושת שקיפות ושליטה, חוויית הרכישה און-ליין החזירה לצרכנים כח חשוב.

 

• קונים תווית •

שוק היין מוצף בשנים האחרונות בצבע! ולא בצבע של היין, אלא צבע בתוויות. התוויות באות לספר לכם סיפור, הן מתחרות על המדף לצד תוויות של יינות אחרים ואומרות ללא בושה "קנו אותי!" הן משמחות, פותחות את הראש ואפילו מפעילות את החושים עוד לפני שאפילו ערסלתם את היין. בעיקר הן עושות חשק ומעלות מכירות. נכון, אף אחד לא רוצה להודות בעובדה שהוא קונה יין בגלל נראות התווית, אבל תאמינו לנו, התווית לוקחת חלק משמעותי בחוויית הקנייה.

לואי מורו שאבלי

טרנדים באים וחולפים, חלקם אולי הייתם רוצים שיחלפו מהר ככל האפשר וחלקם הייתם רוצים שיישארו לעד. בסוף הכח אצלכם. תשתו מה שנכון לכם ומתי שטוב לכם. גם אם זה אומר יין יקר עם תווית מכוערת שבחרתם ממדף מאובק בחנות מתחת לבית.

 

פוסטים קשורים
  1. טרנדים חדשים באלכוהול תעשיית האלכוהול עמנו כבר לפחות 12,000 שנים, אבל אחד הדברים היפים בה, שאין אף נקודה לאורך ההיסטוריה בה האבולוציה שלה נעצרה. אמנם יש מאות סוגי משקאות שכבר נחשבים 'משקאות מסורתיים' שהפיתוח שלהם הסתיים לפני מאות שנים, אך באותה נשימה המוח האנושי, הסקרנות
אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות